Градинка
Еве како да го познаете надареното дете – тие најчесто се „напорни и непослушни”!
Многу родители мислат дека детето е надарено ако на четиригодишна возраст може да ги наведе сите земји или да чита....
Мноштво фактори ја одредуваат надареноста на децата а има околу три проценти од таквите деца. Таквите деца знаат да бидат „тешки“ затоа што имаат 100 прашања, ги паметат сите одговори и поставуваат нови прашања врз основа на нив. Надареното дете може да се карактеризира како непослушно, бидејќи има свои ставови.
Дали вашето дете е љубопитно, сака да знае како функционираат работите, сака предизвикувачки задачи и загатки за мозокот? Подобро да се концентрирате на задачите отколку врсниците? Постои можност тоа да припаѓа на надарените деца кои сочинуваат околу 3 проценти од населението.
“Како надарени, воспитувачите и наставниците ги издвојуваат оние деца кои прават одредени работи многу порано, побрзо, поуспешно и поразлично од другите деца и имаат високи достигнувања во тоа. Надареноста се дефинира како збир на натпросечно интелектуални способности, карактеристики на личноста, високи креативност и мотивација “, објаснува проф. по психологија Ксенија Р. Бенаковиќ.
Како знаете дека детето е надарено?
Но, тоа не е само еден фактор што го одредува потенцијално надареното дете. Многу родители мислат дека детето е надарено ако на четиригодишна возраст може да ги наведе сите земји или да чита.
“Многу фактори ја одредуваат надареноста, не само една или две работи. Прво треба да се нагласи дека постои разлика помеѓу бистро и надарено дете. Бистро е она кое знае многу затоа што може да добие многу информации, но тоа доаѓа по иницијатива на родителите. Надарено е детето кое само сака да знае многу нешта и дека мотивацијата и желбата за знаење доаѓаат од него, објаснува директорката на Центарот за мозоци Ѕвездана Јаиќ, воспитувач и воспитувач за работа со надарени деца.
Честопати надарените деца честопати имаат контрадикторна ситуација бидејќи можат да бидат интелектуално супериорни и емоционално под нивната возраст. Јаиќ, исто така, истакнува дека надарените деца се всушност со посебни потреби и треба да им се даде сета можна поддршка и да не им се дозволи да се изгубат во толпата.
“Кога таквите деца ќе се заинтересираат за некоја област, тие стануваат експерти, но тие често се повлечени и ориентирани само кон себе и темата што ги преокупира. Потешко се едуцираат затоа што постојано се сомневаат во авторитетот, не сакаат да прават рутински работи, но, ентузијазмот, сјајот и позитивната енергија што ги шират околу нив кога им се нудат интересни и предизвикувачки активности е волшебна. Но, доколку не им се пружи соодветна поддршка на училиште, тие можат да развијат проблеми во однесувањето или емоции и да не го реализираат својот потенцијал “. вели Бенаковиќ.
Посебни карактеристики на надареност се видливи уште од рана возраст: тие имаат многу енергија, многу се љубопитни, се заинтересирани за тоа како функционираат работите, учат да читаат и рано бројат, се многу имагинативни, забележуваат детали, ги поправаат недоследностите на возрасните , многу упорни во совладување на она што ги интересира. Тие честопати се перфекционисти, тешко поднесуваат пораз, чувствителни се и ги прават работите на свој начин. Тешко се справуваат со своите врсници бидејќи имаат различни интереси.
Програмата за работа со надарени деца вклучува идентификување на потенцијално надарено дете, идентификување можности, потреби и интереси, почитување и продлабочување на специфичните интереси, овозможување на детето да научи што го интересира, на начин што му одговара.