MAMA

ВООЧЕТЕ НА ВРЕМЕ! Како да се ПРЕПОЗНАЕ АУТИЗМОТ кај детето: Овие СИМПТОМИ се индикација дека нешто не е во ред

Оштетување во комуникацијата значи мешање во употребата на вербална комуникација

Американското психијатриско друштво го дефинира аутизмот како развојно опсежно нарушување кое се карактеризира со нарушена комуникација и социјална интеракција, ограничени повторливи и стереотипни модели на однесување, интереси и активности.

Оштетување во комуникацијата значи мешање во употребата на вербална комуникација. Најчесто најпрво се забележува дека детето има задоцнување во развојот на говорот или целосно отсуство на говор, каде што нема потреба да се компензира за него со некои алтернативни начини на комуникација, на пример со мимик и гестикулација.

Исто така, може да се забележи дека детето никогаш не започнува разговор или не знае како да одржува разговор; тогаш да се користи говор што не го разбирате вие и оние околу вас; како и отсуство на имитација (на пример, 3-годишно девојче треба да може да имитира гласови…)

Говорот кога се развива кај аутистичко дете, тој не го користи во функција на социјална комуникација. Луѓето со аутизам имаат потешкотии или немаат разбирање на изразите на лицето и бојата на гласот; повторете го она што вие или друго лице го кажа вте без да го разберете значењето на содржината што ја повторуваат; тие зборуваат за себе во трето лице; децата можат да повторат реченици од цртани филмови.

Тие имаат необичен акцент, интонација и многу често побрзо или побавно темпо на говор од нормалното. Именките може да преовладуваат во говорот. Важно е да се знае дека говорот може да биде безначаен. Честопати, говорот на детето може да се однесува само на задоволување на нивните потреби. За жал, луѓето со аутизам не ја разбираат шегата.

Оштетувањата во социјалната интеракција првенствено значат потешкотии при примена на невербално однесување. Како прво, треба да обрнете внимание на тоа дали има контакт со очите и некаков израз на лицето или гест што би укажувало дека детето поддржува социјална интеракција.

Потоа, обрнете внимание на тоа дали детето се дружи со своите врсници и дали може само да воспостави контакт со нив. Дали има емпатија кај детето (дали тој знае да ја сподели среќата на другите луѓе, на пример). Децата со аутизам обично ги третираат луѓето како предмети.Доколку одите кај некого со дете, обрнете внимание на тоа дали детето забележува луѓе или само предмети.

Често се случува детето да е во непознат простор, без никакво двоумење да им пристапи на предметите што го интересираат, без да реагира на предупредувањата на родителите да не го стори тоа. Децата со аутизам ретко го покажуваат прстот што сакаат, но ја грабнуваат раката и ве водат до посакуваниот предмет. Тие не одговараат на името и постапуваат како да не те слушаат.

Карактеристично е и дека децата со аутизам сакаат рутински и насилно реагираат на промените. Тие не бараат утеха, ниту го обезбедуваат тоа, но тоа не исклучува дека нема да се гушкаат со родителите и другите, блиски, луѓе.

Ограничените повторувачки и стереотипни модели на однесување, интереси и активности подразбираат ограничена област на интерес и преокупација со специфичен интерес или предмет; стереотипни и повторувачки активности, како што се удирање на рака, забивање на прст, лулка, вртење, одење по прсти, удирање по предмети, треперење на рацете, танцување и одење во круг; скокање и скокање; плескање со рацете; придвижување на предмети од едно до друго место, отворање и затворање на вратата, испуштање вода во чинијата; постојано носејќи книги со нив, прелистувајќи; преокупација и ентузијазам за делови од предмети, најчесто тркала.

Детето нема да ја користи играчката за вистинската намена, на пример, тој ќе игра со тркалата на автомобилот, без да ги користи како средство за туркање во автомобилот. Недостасува имагинација, имагинативна игра не е развиена.

Можеби ќе забележите дека тие постојано ги повторуваат истите игри, особено оние засновани на цртани филмови што сакаат да ги гледаат. Децата со аутизам имаат невообичаени реакции на сензорна стимулација.Ако ги забележувате повеќето од овие симптоми кај вашето дете, треба да се јавите кај вашиот педијатар кој ќе ве упати на стручен тим составен од психијатар, психолог, логопед.

Tags

Препораки

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close